Magas vérnyomással lehet sportolni. Miért érdemes sportolni?

magas vérnyomással lehet sportolni

A legjobb sportok magas vérnyomás esetén

Share Igen, fel lehet oldani az ellentétet a megfelelő mozgásformákkal. Az intenzív testedzés emeli a vérnyomást, ugyanakkor magas vérnyomással lehet sportolni mozgásszegény életmód növeli magas vérnyomás kialakulásának kockázatát.

Gyuri bácsi a szív- és érrendszeri betegségekről

Ilyen helyzetben mi a helyes lépés? Magas vérnyomással lehet sportolni, ha olyan mozgásformákat keresünk, amellyel fent tudjuk tartani az egészséges életmódot, mégsem emelkedik meg túlzottan a vérnyomásunk.

  1. Mitől van a magas vérnyomás
  2. Hogyan kell használni a stevia-t magas vérnyomás esetén

Ennek ellenére sem ajánlott lemondani a rendszeres testmozgásról — legyen az napi 30 perc, vagy heti alkalom.

Az aktív mozgás ugyan emeli alacsony vérnyomásra házilag vérnyomást és a pulzusszámot is, viszont hosszútávú előnyökkel is jár a szív- és érrendszerre. A mozgás ezen felül kihat az egész testünkre: izomzatunkra, légzőrendszerünkre, anyagcserénkre.

magas vérnyomással lehet sportolni magas vérnyomás magne b6

Amint elkezdünk sportolni, érezzük, hogy gyorsabban kezd verni a szívünk és ezzel emelkedik a vérnyomásunk is. Edzettségi szinttől függ, mekkora és milyen tempójú ez az emelkedés.

magas vérnyomással lehet sportolni magas pulzusszám ellen házilag

Ha nem növeljük a mozgás intenzitását, kialakul egy plató állapot, ami a nyugalmi értéknél ugyan magasabb, de már nem emelkedik tovább. A kulcs a folyamatos alkalmazkodás Ahogy írtuk, a vérnyomás és a pulzusszám emelkedése elér egy platót, ahol megáll.

magas vérnyomással lehet sportolni enap magas vérnyomásból 2 fok

A szisztolés érték emelkedik, ezzel együtt a diasztolés csökken a testmozgás alatt. Mindez folyamatos alkalmazkodásra készteti a szív- és érrendszert, amellyel az edzettebbé válik.

  • Magas vérnyomás csökkentsése mozgással!
  • Mit sportoljon, akinek magas a vérnyomása?

A rendszeres testmozgásnak ez a folyamata hosszútávon kiegyensúlyozó hatással van a vérnyomásra — nemcsak edzés során, de nyugalmi állapotban is. A kardiózás a lehető legjobb választás Általánosságban elmondható, hogy az állóképességet növelő, egész testünket átmozgató sportok ajánlottak leginkább azoknak, akik magas vérnyomással élnek együtt.

magas vérnyomással lehet sportolni magas vérnyomású kilégzési nehézlégzés

A kocogás, a kerékpározás, az úszás a leginkább ajánlottak. Mindenképp kövessük a fokozatosság elvét. Ha frissen vágunk bele a rendszeres sportolásba, esetleg némi túlsúlyunk is van, akkor magas vérnyomással lehet sportolni legjobb, ha azzal kezdjük, hogy minden nap, vagy a héten többször is teszünk egy tempós, félórás-órás sétát magas vérnyomással lehet sportolni otthonunk környékén. A hirtelen nagy intenzitású edzés az izomzatot, az ízületet és a szív- és érrendszert is megviseli, sőt, a sikertelenség és a túlzott tehet miatt a motivációnk is alábbhagy.

Sportolás magas vérnyomással

Az erősítő gyakorlatok, a súlyzózás csak akkor ajánlott, ha már egy ideje több hete rendszeresen sportolunk és azt érezzük, a szervezetünk bírná a további terhelést. Viszont ezt is csak fokozatosan vezessük be. Mérjük rendszeresen a vérnyomásunkat mozgás előtt és után is, hogy jobban megismerjük a testünket és teherbíró-képességünket.

  • Mit sportoljon, akinek magas a vérnyomása?
  • Mit sportoljon, akinek magas a vérnyomása?

További cikkek.

Lehet, hogy érdekel