Gyors vérnyomáscsökkentés

a vérnyomása? Így vigye le gyógyszer nélkül - EgészségKalauz

magas vérnyomás megelőzésének napja kardio edzés magas vérnyomás

Megtalálták a vérnyomás csökkentésének pofonegyszerű módját Origo A legújabb kutatások szerint azonban érdemes elgondolkodni gyors vérnyomáscsökkentés, hogy valamilyen formában beiktassuk az életünkbe a nyújtást.

Csökkenti az artériák merevségét A magas vérnyomás csökkentésében a nyújtás sokkal hatékonyabb lehet, mint például a jótékony hatásáról ismert séta vagy a gyors gyaloglás. A Journal of Physical Activity and Health tudományos szaklapban most megjelent tanulmány ezt gyors vérnyomáscsökkentés alá.

hipertóniás jelentése szívritmuszavar magas vérnyomással mit kell tenni

A nyújtás fontossága megkérdőjelezhetetlenForrás: Pexels Mindenkiben az a képzet él, hogy a nyújtás csak az izmok nyújtását jelenti — mondta Phil Chilibeck a ScienceAlert online tudományos portálnak, aki a kanadai Saskatoon Saskatchewani Egyetemen biomechanikát és kineziológiát tanulmányoz.

Hozzátette: a nyújtás csökkenti az artériák merevségét, vagyis kisebb az ellenállás a véráramlással szemben, ami alacsonyabb vérnyomást eredményezhet.

A magas vérnyomás a szív- és érrendszeri betegségek vezető rizikófaktora világszerte. Noha számos eszközünk van ennek a csökkentése érdekében, például redukálhatjuk a sófogyasztásunkat, kevesebb alkoholt ihatunk vagy több időt tölthetünk a családunkkal és a barátainkkal, de mindez néha mégsem bizonyul elegendőnek.

orvosság magas vérnyomás normalife magas vérnyomás kezelési periódus

Ezért érdemes felvenni a listánkra a nyújtási gyakorlatokat. A lassú, kontrollált légzés előnyeit is magában foglalja Korábbi vizsgálatok már bizonyították, hogy a nyújtás hatékonyan javíthatja az izmok és szövetek véráramlását.

amikor 2 fokú magas vérnyomást kapnak reggeli vérnyomás emelkedés

A kutatások rámutattak arra is, hogy ezek a gyakorlatok hatékony módja várandós nőknél a vérnyomás csökkentésének. Szintén tanulmányok igazolták, hogy a nyújtás gyors vérnyomáscsökkentés a kötőszövetet, javítja a rugalmasságot és segíti a testünket a fokozott testmozgáshoz való alkalmazkodásban. Ezúttal a tudósok egy nyolc hetes kísérleti időszakban vizsgálták a nyújtási gyakorlatok hatását közepesen magas vérnyomású emberek bevonásával.

Az egyik csoport hetente ötször végzett harminc perces nyújtó gyakorlatot, míg a többiek ugyanannyi ideig sétáltak gyors ütemben, hogy megemeljék a pulzusukat.

Megosztom Mit tegyünk ha

Az izmok nyújtása gyors vérnyomáscsökkentés szempontból is kiemelkedő fontosságúForrás: Pinterest A kutatócsoport a nyolc hetes program előtt és után háromféleképpen mérte a résztvevők vérnyomását: nyugalmi és fekvő helyzetben, valamint egy 24 órán keresztül hordozható vérnyomásmérővel. Az önkéntesek a vizsgálati időszak alatt nem csökkentették a megszokott fizikai aktivitásukat, hanem inkább a szokásos rutinjuk kiegészítéseként adták hozzá a nyújtó gyakorlatokat.

statikus gyakorlatok magas vérnyomás esetén magnerot magas vérnyomás esetén

Nyolc hét elteltével világosan kirajzolódott, hogy a nyújtás vérnyomáscsökkentő hatása jóval nagyobbnak bizonyult, mint a sétáé. A nyújtás előnyei közé sorolhatjuk nem csak a véráramlás enyhítését, hanem a lassú, kontrollált légzést is, amit a gyakorlatok közben végzünk — mutatott rá Phil Chilibeck.

A végső megállapításhoz gyors vérnyomáscsökkentés további vizsgálatokra van szükség.

magas vérnyomás és cukorbetegség kezelése népi gyógymódokkal a magas vérnyomás orvosi normái

Lehet, hogy érdekel